- دوشنبه ۱۹ دی ۰۱
- ۱۴:۳۲
برندینگ رستوران چیست؟ چگونه برندسازی رستوران را انجام دهیم؟
در دنیای رقابتی امروز، برندسازی رستوران شما هرگز مهم نبوده است.
برای اینکه به شما کمک کنیم یک قدم جلوتر از رقبای خود بمانید، می خواهیم به روندهای برندسازی رستوران و اینکه چگونه می توانید آنها را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید، بررسی کنیم.
بر فرض مثال بسته بندی غذای بیرون بر توسط دستگاه شیرینگ پک رستوران به نوعی یک برندسازی رستوران به حساب می آید.
ابتدا به اصطلاح برندسازی نگاه می کنیم.
برندینگ رستوران چیست؟
از تعداد انگشت شماری از صاحبان رستوران بپرسید که فکر می کنند برندسازی چیست؟ و ما شرط می بندیم که تعداد انگشت شماری پاسخ دریافت کنید. اغلب اصطلاحی گریزان است، ارزش آن را دارد که قبل از شروع به بررسی روندها و راههای برند کردن رستوران شما ، آن را تعریف کنید.
به گفته Entrepreneur ، برند رستوران شما وعده شما به مشتری است. با برندسازی خود، به مشتریان خود اجازه می دهید تا بدانند چه انتظاراتی از رستوران شما دارند. برندسازی شما را از رقبا متمایز می کند.
در مفهوم گسترده، برند شما چیزی است که شما هستید و میخواهید با نحوه نگاه مردم به شما مرتبط شوید.
نقطه مرکزی برندسازی رستوران شما لوگوی شماست که به سرعت توسط وب سایت و موقعیت فیزیکی شما دنبال می شود.
هر چیزی که با مردم در میان می گذارید باید برند شما را در ذهن داشته باشد.
تفاوت بین برندسازی رستوران و بازاریابی
اغلب، اصطلاحات برندسازی و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می شوند. ما از انجام این کار به شما هشدار می دهیم.
چرا؟ زیرا در واقعیت، برندسازی و بازاریابی دو چیز بسیار متفاوت هستند.
برندسازی شما قبل از هر بازاریابی که برای کسب و کار خود انجام می دهید، قرار می گیرد.
در واقع، این سنگ بنای بازاریابی رستوران شما است .
برندسازی نمونه رستوران شماست و ارزش شما را به مشتری منتقل می کند.
نام تجاری شما اساسا از تلاش های بازاریابی شما پشتیبانی می کند.
به صراحت نمی گوید: «من را بخر». میگوید: «من این هستم.»
بازاریابی در مقابل برندسازی شخصی
یک راه آسان برای تشخیص آنها این است که به خودتان یادآوری کنید:
- برندسازی استراتژیک است.
- بازاریابی تاکتیکی است.
بازاریابی کاری است که برای تبلیغ برند خود انجام می دهید. هنگامی که بازاریابی راه اندازی شد، رستوران و برند شما، بدون توجه به هر چیزی، همچنان پابرجا هستند.
نام تجاری رستوران شما مشتری وفادار را شکل می دهد – در حالی که بازاریابی شما کاری است که برای یافتن و ایجاد انگیزه بیشتر مشتریان انجام می دهید.
هیجان انگیز به نظر می رسد، درست است؟ برندسازی یک تلاش خلاقانه است که می توانید توسعه دهید، به آن اعتماد کنید و به آن افتخار کنید.
بخش های برندسازی رستورام
وقتی نوبت به برندسازی رستوران شما میرسد، بیایید تکرار کنیم که برند شما بسیار بیشتر از لوگوی شماست. برند شما تمام تجربه ای است که یک مشتری با رستوران شما دارد.
قطعاتی که از برند شما حمایت می کنند شامل موارد زیر است:
- لوگوی شما.
- رنگ ها و سبک های فونت شما.
- تصاویر.
- دکوراسیون داخلی رستوران شما.
- لباس کارمندان.
- منوی شما.
- آگهی ها.
- طراحی وب سایت و مشاوره سئو
- رسانه های اجتماعی.
- بازار یابی.
- موسیقی که در رستوران خود می نوازید.
- فضای سبز شما.
- پارکینگ و روشنایی شما.
ثبات این عناصر (و تعداد بیشماری دیگر) چیزی است که رستوران شما را به یک تجارت معتبر و مطلوب تبدیل می کند. برندسازی شما زمانی موفق است که آن را در هر کاری که انجام می دهید بگنجانید. به چیزهایی فکر کنید که مشتری شما را از پیام تلفنی گرفته تا پست های رسانه های اجتماعی و نحوه ارائه غذا و موارد دیگر تحت تاثیر قرار می دهد.
هر کاری که انجام می دهید باید برند شما را در ذهن داشته باشد.